Veelgestelde vragen

Moet ik mij aanmelden als alumnus/alumna?
Zodra u uw bachelor- en/of masterdiploma aan de VU behaald, wordt u automatisch geregistreerd als alumnus/alumna. U hoeft zich dus niet apart aan te melden.
Twijfelt u over de juistheid van uw registratie en/of gegevens bij de faculteit, neemt u dan contact op via alumni.rch@vu.nl.

Mijn e-mailadres is gewijzigd. Hoe geef ik dit door?
Ik ben verhuisd. Waar geef ik mijn nieuwe postadres door?
U kunt uw wijziging hier doorgeven, zodat de faculteit u niet uit het oog verliest.

Ik wil graag de digitale VU alumninieuwsbrief te ontvangen. Waar kan ik deze aanvragen?
Meld u hier aan voor de digitale VU alumninieuwsbrief.

Ik wil een uitdraai van mijn officiële cijferlijst/kopie van mijn diploma/diplomasupplementen aanvragen en/of wil deze waarmerken. Waar kan ik dat doen?
Voor deze zaken kunt u terecht bij de Centrale Studentenbalie

Mijn diploma is weggeraakt. Waar kan ik terecht voor een vervangende verklaring?
Bij verlies of diefstal van uw diploma kunt u terecht bij de Centrale Studentenbalie van de VU. Zij kunnen u een vervangende verklaring verstrekken ter vervanging van uw diploma. Let op: Er worden géén afstudeerbewijzen uitgegeven, uw bul wordt namelijk maar één keer uitgedraaid. Neem contact op met de Centrale Studentenbalie.  

Ik heb een vraag over een oude studiegids. Wat kan ik doen?
Oude studiegidsen staan in een digitaal archief. Deze kunt u dus zelf raadplegen. Bekijk het digitaal archief.

     

Hoe kan ik in contact komen met een oud-medestudent?
De faculteit mag u geen adresgegevens aanreiken, maar kan deze persoon wel benaderen met uw eigen contactgegevens. Neem hiervoor contact op met het alumnibureau.

Ik wil graag een reünie organiseren. Kan de faculteit mij hierbij helpen?
Er bestaan zeker mogelijkheden tot ondersteuning. Neem hiervoor contact op met het alumnibureau.